Έλεγχος του πέλματος των ελαστικών σας
Σημάδια που πρέπει να προσέξετε
Οι ράβδοι φθοράς στο πέλμα είναι ορατές: Αυτές οι ράβδοι από σκληρό καουτσούκ έχουν σχεδιαστεί για να γίνονται ορατές όταν φθαρεί το πέλμα του ελαστικού σας. Εάν εμφανιστούν αυτές οι ράβδοι φθοράς πέλματος, ήρθε η ώρα να αγοράσετε ένα νέο σετ ελαστικών. Εάν δεν είστε σίγουροι πού βρίσκονται, θα δείτε ένα σημάδι στο πλευρικό τοίχωμα που υποδεικνύει πού ακριβώς να κοιτάξετε.
Ο μετρητής βάθους του ελαστικού σας υποδεικνύει τα φθαρμένα πέλματα: Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, το πέλμα πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον 1,6 χιλ. σε ολόκληρη την περιφέρεια του ελαστικού. Για χειμερινά ελαστικά, η Goodyear συνιστά ελάχιστο βάθος πέλματος 4 χιλ. Καλό θα ήταν να αγοράσετε ένα φθηνό μετρητή βάθους πέλματος για να βεβαιώνεστε ότι τα ελαστικά σας πληρούν την ελάχιστη απαίτηση σύμφωνα με τη νομοθεσία. Φροντίστε να εκτελέσετε μετρήσεις τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική πλευρά του πέλματος.
Μικρά αντικείμενα έχουν σφηνώσει στο πέλμα: Δεν είναι σπάνιο να έχουν κολλήσει μικρά αντικείμενα στα πέλματα. Εάν έχουν κολλήσει στην αυλάκωση, αφαιρέστε τα προσεκτικά, φροντίζοντας να μην προκληθεί ζημιά στο ελαστικό. Εάν εντοπίσετε κάποιο αντικείμενο που φαίνεται ότι έχει διαπεράσει το καουτσούκ, όπως κάποιο καρφί, μην το αφαιρέσετε μέχρι να πάτε σε κάποιο συνεργείο. Διαφορετικά, είναι πολύ πιθανό να καταλήξετε με κλαταρισμένο ελαστικό.
Τα ελαστικά έχουν φθαρεί εξωτερικά: Εάν παρατηρήσετε ότι τα ελαστικά σας έχουν φθαρεί και στις δύο τους ακμές, ενδέχεται να χρειαστεί να τα φουσκώσετε ή να τα ελέγξετε για διαρροή. Τα ελαστικά χάνουν αέρα φυσιολογικά αλλά, κατά την οδήγηση με ελαστικά με πεσμένες πιέσεις, καταναλώνεται περισσότερο καύσιμο και υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος ατυχημάτων. Φροντίστε να ελέγχετε τακτικά την πίεση. Εάν παρατηρήσετε ότι μόνο τα μπροστινά ελαστικά έχουν φθαρμένες ακμές, ενδέχεται να στρίβετε υπερβολικά γρήγορα.
Υπερβολική φθορά στο κέντρο του πέλματος: Εάν το κέντρο του πέλματος φθείρεται περισσότερο από τις εξωτερικές ακμές, ενδέχεται τα ελαστικά σας να είναι υπερβολικά φουσκωμένα. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο σκασίματος του ελαστικού. Αναζητήστε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, έχετε στη διάθεσή σας ένα μανόμετρο και, στη συνέχεια, μειώστε την πίεση στο συνιστώμενο επίπεδο.
Ανομοιόμορφη φθορά σε ένα ελαστικό: Τα σχέδια φθοράς στα πέλματα των ελαστικών σας μπορούν να σας ειδοποιήσουν για προβλήματα που μπορεί να έχουν προκύψει στο όχημά σας. Εάν παρατηρήσετε ανομοιόμορφες επιφάνειες φθοράς ή λεία σημεία, ενδέχεται οι τροχοί σας να χρειάζονται ζυγοστάθμιση ή ευθυγράμμιση. Μερικές φορές, τα λεία σημεία υποδεικνύουν φθορά στα αμορτισέρ σας. Απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία.
Ανομοιόμορφη φθορά στο αποτύπωμα του ελαστικού: Τα ελαστικά σας δεν φθείρονται με τον ίδιο ρυθμό. Το εμπρός τμήμα του οχήματος φέρει τον κινητήρα και το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα τα ελαστικά στον μπροστινό άξονα να φθείρονται πιο γρήγορα. Εάν φαίνεται πως φθείρονται ταχύτερα από το φυσιολογικό, θα πρέπει να προβείτε σε έλεγχο της ανάρτησης. Εάν η φθορά είναι μεγαλύτερη στη μία πλευρά του οχήματος σε σύγκριση με την άλλη πλευρά, ίσως ήρθε η ώρα για ευθυγράμμιση.
Πριονωτό σχέδιο στις ακμές του ελαστικού: Εάν παρατηρήσετε ότι τα ελαστικά σας έχουν πριονωτή ή αποτμημένη όψη γύρω από τις ακμές, η πιθανότερη αιτία είναι η ακανόνιστη τριβή με το οδόστρωμα. Αυτό είναι σημάδι ότι ενδεχομένως χρειάζεται ευθυγράμμιση.