Η σωστή πίεση είναι το βασικότερο στοιχείο για την λειτουργία του ελαστικού.
Η σωστή πίεση είναι το βασικότερο στοιχείο για την λειτουργία του ελαστικού.
Ένα υποπιεσμένο ελαστικό έχει μειωμένη αντοχή στα χτυπήματα αυξάνοντας τον κίνδυνο κλαταρίσματος!
Συγκεκριμένα όταν ένα ελαστικό είναι υποπιεσμένο κατά 20% (ποσοστό που στα σύγχρονα ελαστικά δύσκολα διακρίνεται με το μάτι) έχει 30% λιγότερη αντοχή στα χτυπήματα (πεζοδρόμια, λακκούβες κτλ), ενώ υποπιεσμένο κατά 25% η αντοχή του ελαστικού μειώνεται κατά 50%!! Αυτό καθιστά το ελαστικό πολύ επικίνδυνο.
Ένα υποπιεσμένο ελαστικό φθείρεται πολύ πιο γρήγορα αυξάνοντας το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου!
Συγκεκριμένα ένα ελαστικό υποπιεσμένο κατά 20% φθείρεται κατά 18% ταχύτερα, ενώ υποπιεσμένο κατά 25% φθείρεται κατά 35% ταχύτερα! Αυτό σημαίνει 35% απώλεια πέλματος δηλαδή 35% της τιμής του ελαστικού απώλεια σε χρήματα.
Ένα υποπιεσμένο ελαστικό έχει μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης προκαλώντας μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου!
Σύμφωνα με διάφορες έρευνες η χαμηλότερη του κανονικού πίεση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων ενός οχήματος από 3% μέχρι και 11% ανάλογα με το όχημα. Σε έναν μεγάλο στόλο οχημάτων το 10% των εξόδων σε καύσιμα υπερκαλύπτουν το 100% των εξόδων σε ελαστικά!
Διατήρηση της σωστής πίεσης.
Η πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται τουλάχιστον κάθε δύο εβδομάδες και πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι.
Η σωστή πίεση στα μικρά αυτοκίνητα αναγράφεται συνήθως πάνω σε αυτοκόλλητο στο εσωτερικό τις πόρτας του οδηγού ή μέσα στο καπάκι των καυσίμων.
Για τα ελαφρά φορτηγά και φορτηγά η σωστή πίεση υπολογίζεται με βάση το φορτίο του αυτοκινήτου.
Σε περίπτωση αμφιβολίας ο υπεύθυνος στόλου μπορεί να σας δώσει την σωστή πίεση που πρέπει να διατηρείτε.
Ανώμαλη Φθορά
Κάθε χιλιοστό απόκλισης από την ορθή γεωμετρία του αυτοκινήτου (μέτρημα τιμονιού) οδηγεί σε 7% ταχύτερη φθορά των ελαστικών δηλαδή 7% της τιμής του ελαστικού απώλεια σε χρήματα.
Ο τρόπος φθοράς των ελαστικών είναι ευαίσθητος στις συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί το ελαστικό.
Μηχανικά προβλήματα του συστήματος ανάρτησης, γεωμετρίας τιμονιού και χρόνια λειτουργία με λανθασμένη πίεση μπορεί να εντοπιστούν αναγνωρίζοντας τον τρόπο φθοράς των ελαστικών.
Υπερπιεσμένο |
Υποπιεσμένο |
Όταν ένα ελαστικό λειτουργεί υπερπιεσμένο τότε το πέλμα έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο μόνο στο κέντρο, επομένως φθείρεται περισσότερο στο κέντρο του.
Ενώ όταν λειτουργεί υποπιεσμένο τότε το πέλμα έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο στις άκριες, επομένως εκεί φθείρεται περισσότερο.
Camber Negative |
Camber Positive |
Όταν η γεωμετρία του αυτοκινήτου δεν είναι ορθή τότε κάθε χιλιοστό απόκλισης οδηγεί σε 7% ταχύτερη φθορά του πέλματος.
Σύμπτωμα λανθασμένης γεωμετρίας Camber είναι η ανώμαλη φθορά των ελαστικών.
Τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο στην μία πλευρά τους.
Σύμπτωμα λανθασμένης γεωμετρίας Toe είναι συνήθως το ‘τράβηγμα’ του αυτοκινήτου προς μία κατεύθυνση.
Τα ελαστικά φθείρονται ταχύτερα όμως ομοιόμορφα και χρειάζεται εκπαιδευμένο άτομο για να το αναγνωρίσει.
Ανώμαλη φθορά επίσης προκαλείται από πρόβλημα του συστήματος ανάρτησης όπου τα ελαστικά παρουσιάζουν κυματώδη φθορά (σκάλιασμα).
Επίσης, όταν το πρόβλημα γίνει έντονο, παρουσιάζεται θόρυβος κατά την οδήγηση (βούισμα).